Mediaroom

eLogistics: Portalen for logistikkbehandling på nett

eLogistics gir deg tilgang til alle data og en direkte forbindelse til våre transport- og lagerstyringssystemer. eLogistics gir rask og enkel informasjon om alle prosesser i hele forsyningskjeden.  Det er flere funksjoner tilgjengelig for håndtering, kontroll og innsyn. Du kan beregne fraktpriser, sende transportordre, spore detaljerte delprosesser i lageret, finne de rette produktene for dine logistikkbehov, eller spore dine forsendelser i sanntid. Vi skaper maksimalt innsyn takket være kontinuerlig strekkodeskanning i hele forsyningskjeden.

Fordelene med eLogistics kort oppsummert

  • Full innsyn i alle ledd av logistikkprosessen
  • Tids-, kostnads- og ressursbesparende
  • Brukervennlig med høyt detaljnivå   
  • Individuell tilpasning av systemet

Disse funksjonene er tilgjengelig i eLogistics:

1. productpilot: Leder deg til det perfekte produktet

Med productpilot er det enkelt for deg å velge det rette produktet. Ved bruk av verktøyet kan du raskt fastslå optimale eller nødvendige transittider for dine forsendelser i Europa. Etter å ha skrevet inn landkode og postnummer, vil du umiddelbart se hvilke produkter fra entargo som best vil tilfredsstille ditt behov.

2. freightquotation: Holde øye med fraktkostnadene

Med freightquotation kan du raskt finne dine egne fraktprisavtaler. Dine prisavtaler med DACHSER tas hensyn til. Funksjonen freightquotation er det perfekte verktøyet for rask prisinformasjon uten omfattende interne eller eksterne forespørsler.

3. transportorder: Fullfør dine ordre med ett klikk

Med transportorder kan du behandle dine ordrer på nett. Systemet kan tilpasses perfekt til dine individuelle behov. Du sparer tid ved å forhåndsregistrere ordre og importere ordredata automatisk. En integrert adressebok sørger for enkelt vedlikehold av dine adresser. En importfunksjon for adresser fra ditt ERP-system gir en komplett adresseoversikt. Informasjon om farlig gods, sending av fremtidige ordrer og bruk av dine egne strekkoder (NVE) støttes også takket være nettverkstilkobling med Domino.

4. shipmentpointer: Holder deg informert om status på forsendelsen

Med vår shipmentpointer kan du raskt og enkelt søke opp status for din forsendelse når som helst - ingen registrering i forkant er nødvendig. Enten du legger inn din strekkode (NVE/SSCC), bestillingsnummer, følgeseddelnummer, ordrenummer eller sendingsnummer: shipmentpointer vil finne din spesifikke forsendelse, samtidig som du får det høyeste nivå av personvern for å forebygge mot uautorisert tilgang.  For sporing på mobilen finnes appen shipmentpointer for iPhone, Blackberry eller Android.

5. shipmentcontrol: Alle forsendelser i ett blikk

Med shipmentcontrol kan du spore forsendelsene sømløst på nettet – helt ned til hvert enkelt kolli. Leveringsinformasjon og en elektronisk leveringsbekreftelse (pod) overføres direkte via GPRS fra sjåførens håndholdte skanner til hovedsystemet. I sanntid kan du finne ut navnet på mottakeren eller avsenderen, se mottakerens signatur og tidspunkt for levering eller henting. Om nødvendig kan du spore alle avvik fra den ønskede prosessen. I tillegg har du også tilgang til DACHSERs digitale arkivsystem, der for eksempel forsendelsesrelatert fotodokumentasjon lagres. Funksjonen shipmentcontrol tilbyr en sporingsfunksjon for distribusjonslogistikk (shipmentcontrol send) og en for innkjøpslogistikk (shipmentcontrol collect). Du kan skifte mellom ulike visninger med et enkelt klikk og spore forsendelser som du er mottaker for, samt dine bestillinger for henting hos deg.

6. warehousecontrol: Din inngangsportal til lageret

Med warehousecontrol kan du spore prosessflyten i distribusjonssentrene ned til minste detalj - alt fra ordreplukking til batchsporing. Dette setter deg i stand til å sjekke utgående varer og beholdningen umiddelbart. Men en kobling til shipmentcontrol får du en oversikt over hele forsendelsesprosessen frem til levering av varene.

7. deliveryorder: Får varene dine ut av lageret

Med deliveryorder kan du få varene dine fra våre lagre klargjort for levering. Du kan skreddersy deliveryorder til dine spesifikke behov. Du er velkommen til å arbeide sammen med oss for å definere de innstillingene som er relevante for deg og for å vise eller skjule individuelle funksjoner.

8. ordermonitor: Få kontroll på dine bestillinger

Med ordermonitor kan du se og følge med på dine bestillinger fra leverandører over hele verden. All viktig informasjon er strukturert og samlet. Sofistikerte søkefunksjoner, aktive varsler og lasting av dokumenter er bare noen av funksjonene som gjør ordermonitor til et uunnværlig verktøy for å overvåke forsyningskjeden. En annen fordel: For hvert prosjekt kan du konfigurere applikasjonen i samsvar med dine individuelle ønsker og krav.

9. invoicecenter: Styr dine fakturaer på nett

Du kan få tilgang til alle detaljer på hver forsendelse med vårt fakturasenter på nett. Informasjonen er tilgjengelig i form av PDF-filer, Excel-tabeller og XML-filer. Alternativt kan dataene også overføres digitalt via vårt EDI-senter. Dette sparer papir og arbeidskraft. Med vår samlefaktura vil du bare motta ett eneste ark papir i posten. Her blir både opplysninger som kreves for å legge inn avgiftsfradrag og alle opplysningene for en spesifikk regnskapsperiode blir listet opp i sammendragsform.

10. pallettpoolaccount: Din digitale pallekonto

Funksjonen pallettpoolaccount styrer alt ditt lastingsutstyr som krever sporing, som europaller eller lastebur. Spesifikt: Hvis DACHSER godtar lastehjelpemidlene vil de bli godskrevet din pallettpoolaccount-konto - og debitert tilsvarende ved tilbakelevering. Du kan når som helst laste ned dine kontodata i form av Excel-regneark.