Anbefalte Artikler
DACHSER-konsernet vokser gjennom oppkjøp
Den globale logistikkleverandøren DACHSER oppnådde betydelig vekst i 2024. Salget økte med 13 prosent, noe som førte til en omsetning på 8,027 milliarder euro. Det familieeide selskapet oppnådde også betydelige økninger fra året før for nøkkeltall som antall ansatte (+3300), lokasjoner (+56) og palleplasser i lagrene (+720 000).
Vær oppmerksom på falske transportører
Det er for tiden økende aktivitet blant falske transportører som utgir seg for å være seriøse aktører for å stjele varer. Akkurat nå ser vi en periode med økt svindelaktivitet, der kunder av transport- og logistikkselskaper over hele Europa blir kontaktet og oppsøkt av falske transportører. Derfor ønsker vi å øke bevisstheten om hvordan dette kan forhindres.
Falske transportører bruker kontaktopplysninger som ligner på de til seriøse aktører, med små endringer som kan være vanskelige å oppdage – spesielt i e-postadresser. For eksempel kan en falsk e-postadresse ha utelatte eller doble bokstaver, eller benytte en annen e-postleverandør.
For å beskytte dine forsendelser, sørg alltid for å verifisere transportør, kjøretøy og sjåfør før lasting. Vær forsiktig med hvem du deler informasjon med, og se nøye etter små, mistenkelige endringer i e-postadresser.
Har du spørsmål om dette, ta gjerne kontakt med din lokale DACHSER-representant eller kontakt oss.
DACHSER åpner ny avdeling i Finland
DACHSER Finland utvider sitt logistikknettverk med en ny avdeling ved Tampere-Pirkkala lufthavn. Avdelingen, som offisielt åpnet 19. februar 2025, styrker kapasiteten i en viktig region for samhandelen mellom de nordiske landene.
Et skreddersydd nettverk
I det 21. århundre fungerer logistikknettverkene som et globalt edderkoppnett som binder verden sammen. For de som ikke kjenner bransjen, kan logistikk fremstå enkelt: Produkter transporteres fra opprinnelsessted til destinasjon – ferdig med det. Virkeligheten er imidlertid langt mer kompleks. På den ene siden håndteres en enorm mengde varer, ettersom nesten alt vi bruker har reist på kryss og tvers av kloden. På den andre siden har kjøpere, selgere, produsenter og sluttkunder svært forskjellige behov og forventninger.