Markedsinformasjon

Iverksatte tiltak for å takle COVID-19-situasjonen

Etter at flere land, som følge av Corona-situasjonen, har stengt grensene sine (foreløpig kun for persontransport) og iverksatt tiltak som begrenser det offentlige liv, konfronteres vi nå med flere utfordringer. På grunn av disse tiltakene, står DACHSER overfor leveringsbegrensninger i noen regioner, og til enkelte mottakergrupper (f.eks. catering og detaljhandel, med unntak av essensielle varer). Vi er derfor avhengig av støtte fra kundene våre.

Vi ber våre kunder om å kun overlevere forsendelser som skal fraktes til steder hvor det kan garanteres at forsendelsen blir akseptert av mottakeren. Hvis vi ikke kan levere forsendelser på grunn av begrensninger i destinasjonsområdet eller virksomhetsnedleggelser, vil vi returnere forsendelser som allerede har blitt akseptert mot et gebyr, slik at de kan returneres til avsenderen så raskt som mulig. Ytterligere forsendelser til disse områdene eller mottakerne vil deretter ikke lenger bli akseptert. Denne prosedyren har blitt implementert for å unngå unødvendig kjøring, og for å minimere risikoen for skader.

Vi kan selvfølgelig tilby deg muligheten for midlertidig lagring om nødvendig, og du er velkommen til å kontakte oss for å reservere lagringskapasitet.

Vi beklager de eventuelle utfordringer dette kan gi deg, men anser det som vår plikt å gjøre deg bevisst om mulige scenarier.

Våre medarbeidere over hele verden vil fortsette å holde kontakten med alle våre kunder. Hvis du har spørsmål eller ønsker å diskutere din spesifikke situasjon, er du velkommen til å ta kontakt med din lokale DACHSER-representant.

Du kan finne alle nyheter vedrørende dagens situasjon på våre lokale hjemmesider.

Kontakt Alexandra Hartung Communications Manager Nordic